‘Antalya Piyazı Atso Öncülüğünde Tescillendi

‘Antalya piyazı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde tescillendi. Antalya piyazında ilk tescil belgesi alan Topçu Restorana ‘Coğrafi İşaret Belgesi törenle verildi. ATSO Başkanı Çetin, dünya coğrafi işaretler pazarının 200 milyar dolara ulaştığını belirterek, Avrupa Birliğinde bu pazarın 55 milyar avroluk değere sahip olduğunu kaydetti.

‘Antalya Piyazı Atso Öncülüğünde Tescillendi
  • 08 August 2018, Wednesday 14:08
‘Antalya piyazı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde tescillendi. Antalya piyazında ilk tescil belgesi alan Topçu Restorana ‘Coğrafi İşaret Belgesi törenle verildi. ATSO Başkanı Çetin, dünya coğrafi işaretler pazarının 200 milyar dolara ulaştığını belirterek, Avrupa Birliğinde bu pazarın 55 milyar avroluk değere sahip olduğunu kaydetti.
Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) öncülüğünde Antalya piyazı tescillendi. Antalya Piyazına Coğrafi İşaret Tescil Belgesi uygulamasına ilk olarak Topçu Restoran ile başlandı. Uygulama kapsamında bugün, Topçu Restorana tescil belgesi verildi. Hem yöresel ürünleri geliştirdiklerini hem de restoranları teşvik ettiklerini ifade eden Çetin, Bugün Topçu ile başlıyoruz, umarım ki, diğer restoranlarımız da yöresel ürünlere ilgi gösterir, sahip çıkar ve bu belgeyi alırlar. Antalya piyazı tescili ile amacımız piyazı korumak değildir, asıl amacımız Antalyanın kültürünü, kimliğini, farklı değerlerini korumak ve kültürün katma değere dönüştürmektir. Bir kentin kimliği mimarisi, yemekleri, esnafı, insanlarının davranışı, sanat gibi unsurlardır. Kentlerimiz kimlikli olursa, insan da kimlikli, kişilikli olur. Kentin kültürünü, kimliğini kaybettiği yerde turizm ve ticaret gelişmez, hatta insanların da kültürü ve kişilikleri zayıflar dedi.

Çalışmaya 2016 yılında başladık
2016 yılından itibaren önemli yöresel ürünler için coğrafi işaret tescili aldıklarının altını çizen Çetin, Antalya piyazı tescil çalışmasına da 2016 yılında başladıklarına dikkat çekti. Çetin, Bu yıl tescil aldık ve bugün ilk tescil belgemizi veriyoruz. Antalya piyazı üreten, satışa sunan ya da menüsünde, kartvizitinde, ambalajında, tabelasında, ticari unvanı gibi yerlerde bu adı kullanan ya da satış, pazarlama, reklam, promosyon gibi faaliyetlerinde bu adı kullanan veya kullanmak isteyen kişiler hak sahibi olan Antalya Ticaret ve Odasından kullanma izni almaları gerekmektedir. Biz kalite standardına uygunluğa bakıyoruz ve bugün olduğu gibi, Antalya Piyazı Coğrafi İşareti Kullanma Yeterliliği ve Yetkisine Sahiptir ibaresinin yer aldığı sertifikayı veriyoruz diye konuştu.

Dünya coğrafi işaretler pazarı 200 milyar dolara ulaştı
İstanbulda bazı restoranların ‘Antalya piyazı adıyla servis yaptıklarını kaydeden ATSO Başkanı Çetin, Onların da artık bizden onay almaları gerekiyor. Tahinli piyaz bir Antalya buluşudur, Antalyanın fikri mülkiyetidir, bu hakkımıza herkes saygı göstermelidir. Günümüzde tüketici artık yediği yemeğin, sebze ve meyvenin özgün olmasını istiyor. Dünya coğrafi işaretler pazarı 200 milyar dolara ulaştı. Avrupa Birliğinde bu pazar 55 milyar avroluk bir değere ulaşmıştır. ABde coğrafi işaretli ürünlerin fiyatları coğrafi işaretli olmayan benzerleri ürünlerden 2-3 katı daha yüksek. Türkiyede coğrafi işaret alabilecek yaklaşık 2 bin 500 ürün bulunmakta. Bugüne kadar 363 ürün için tescil alındı, 408 ürün coğrafi işaret için sırada şeklinde konuştu.

Antalya susamına da sahip çıkmalıyız
Antalya turunç kabuğu reçeli, Antalya bergamot kabuğu reçeli, Antalya usulü kabak tatlısı ve Antalya serpme böreği için tescil alma çalışmalarını sürdürdüklerine dikkat çeken Çetin, yöresel ürünlere mutlaka tarihi ve geleneksel ürün olarak bakılması gerektiğini söyledi. Çetin, Elmalıya özgü leblebi, helva da yöresel ürün olur. Aslında piyazla birlikte Antalya susamına da sahip çıkmalıyız, böylece burada turizm ve ticaret gelişirken kırsal alanda da tarım gelişecektir. Önemli olan bir yörede üreticinin özgün ürün üretmesi ve ürününe sahip çıkmasıdır. Bugün Avrupada birçok bölge yüzde 100 yerli ürün etiketiyle yerel ürünlerini satmaktadır. Avrupada özellikle küçük illerde ve ilçelerde otellerde ve restoranlarda yörenin eti, yörenin tahılı, sebzesi kullanılmakta ve satılmaktadır. Yöresel ürünler hem bölge ekonomisini geliştirmekte hem de turizme bir zenginlik katmaktadır ifadelerini kullandı. ‘Antalya gastronomi günleri, ‘gastronomi festivali gibi günler düzenleyebileceklerini ifade eden Çetin, Yemek yarışmaları yapabiliriz. Basınımız da bu konularda destek olursa bu tür faaliyetlerle kenti canlandırırız dedi.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık