Başkentte Yamaçsız Yamaç Paraşütü
Ankaranın Gölbaşı ilçesinde yamaç bulamayan adrenalin tutkunları yamaç paraşütlerini vinç yardımıyla havalandırıyor.

Ankaranın Gölbaşı ilçesinde yamaç bulamayan adrenalin tutkunları yamaç paraşütlerini vinç yardımıyla havalandırıyor.
Ankaranın Gölbaşı ilçesine bağlı Dikilitaş Göletinde bir araya gelen paraşüt eğitmenleri, otomobilin arkasına bağlanan bir vinç sistemi ile yamaçsız yamaç paraşütü yaptı. Yamaçtan atlanarak değil, yerden yükselerek yapılan yöntem, eğitimlerin yanı sıra yükseltilere, tepelere, yamaçlara ihtiyaç duymadan paraşüt sporu yapmaya da imkan veriyor.
1995ten beri yamaç paraşütü pilotu olan Emre Kargın, Bu sene yamaç paraşütü uçuş okulumuz ‘Glide Anatolia için Avrupadan ithal ettiğimiz vinç sisteminin test uçuşlarını yaptık biraz önce. Litvanyadan gelen dostumuzla birlikte iki gündür yaptığımız modifikasyonları test ettik, uçuşlar yaptık. Ticari uçuşlar için kullanılan örnekleri var ama Türkiyede eğitim için kullandığımız ilk sistem bu. Bugün de hem ‘Tandem hem de ‘Single test uçuşlarımızı gerçekleştirdik ve Türkiyede buraya gelip bizi ziyaret etmek isteyen, vinç uçuşu yapmak isteyenler için de uygun olduğunu gördük ve bundan sonra eğitimlerimize bu sistemle devam edeceğiz dedi.
Sistemin ana bileşenlerinden biri yamaç paraşütüdür. Normalde, geleneksel olarak yamaç paraşütünün kalkış yöntemi uygun yamaçlardan, tepelerden ya da dağlardandır. Bu sistem de aslında Avrupada dağlık olmayan bölgelerde, kalkış irtifası olduğu için geliştirilmiş bir sistem diyen Kargın, Bu gördüğünüz gölün etrafında büyük bir yükselti yok ve biz, göl üzerinde yamaç paraşütünde başımıza gelebilecek tehlikeli manevraları test ediyoruz, bu tamamen bir emniyet eğitimi. Bu eğitim için genelde Muğla Ölüdenize, Antalya Kaşa gidilir ancak Ankaradan oraya gidip gelmek, oradaki hava trafiğinde yer almak oldukça zor ve külfetli olduğu için Ankaraya böyle bir sistemi getirerek kullanmaya başladık dedi.
Vinç ile yerden bin 200 metreye
Ankarada çok uzun yıllardır Ayaş ve Gölbaşı bölgesinde yamaç paraşütü yapıldığına değinen Kargın, Vinçle bir saatte 10 paraşütçüyü kaldırıp 500 metre civarlarına bırakabiliyoruz, biraz daha sayıyı azalttığımızda bir paraşütçüyü bin 200 metre yüksekliğe kadar tırmandırabiliyoruz. Ankarada böyle bir dağ yok ifadesini kullandı.
Eğitimde ilk: Bu sistemle tehlike manevralar denenecek
Ankaranın yamaç paraşütü yoğunluğu bakımından Türkiyede birinci sırada olduğunu söyleyen Kargın, vinç sisteminin İç Anadoluda bir ilk olduğunu dile getirdi. Vinç sisteminin eğitim amaçlı olarak da ilk kez kullanıldığını belirten Kargın, Başka ilkler de gelecek. Çok tehlikeli manevralar eğitimi dediğimiz ‘SIV eğitimini de Türkiyede ilk defa yapacağız. Türkiyede daha önce hiç denenmedi, hiç yapılmadı şeklinde konuştu.
Vinç sisteminin tasarımcısı Aureus Andreluinas ise Bu sistem, yamaç paraşütleri ve yelken kanatları için ‘Pay Out ya da ‘ipin salındığı vinç sistemi olarak geçiyor. Arabanın arkasında bağlı olan bu sistem, arabanın enerjisiyle hareket ettiği için büyük bir ip yumağı bulunuyor. Biz, bu ipi salıyoruz. Bu salımı kontrol etmek için tambur sistemi var, bunu kontrol etmek için de büyük bir fren sistemi var. Arabanın enerjisi ne olursa olsun, araba hızlansa da yavaşlasa da biz onu bir kontrol sistemiyle yavaşlatıyor veya hızlandırıyoruz. Dolayısıyla, paraşütçü kendi üzerinde sabit bir yük hissediyor dedi.
Düz, engelsiz yollar gerekiyor
Sistemin güvenliğinin Alman otoritesi sayılan DHVde test edilmiş ve sertifikalanmış olduğunu belirten Andreluinas, sistem güvenliğinde pilotun eğitiminin kalitesi ve operatörün dikkatinin öneminin altını çizdi.
Andreluinas, sistemin kullanım şartlarıyla ilgili olarak ise Yolda kasisler, engeller ya da taşlar güvenlik seviyemizi azaltıyor. Arabayı kasislere düşürmemekle uğraşmak zorunda kalıyoruz. Düz, problemsiz bir yol olması, güvenliği arttıran bir etken. İniş alanında ya da vincin hareket ettiği doğrultu boyunca da yüksek ağaç, bina ya da yüksek gerilim hattı gibi engellerin de olmaması gerekiyor. Düz, engelsiz yollar gerekiyor, böyle olduğunda dünyanın her yerinde yapılabiliyor ifadelerini kaydetti.
İki adımda havada
Vinçle yapılan uçuşla ilgili bilgiler de veren Andreluinas, Pilotun kullandığı paraşütün tipine ve rüzgar koşullarına bağlı olarak pilotun koştuğu mesafe değişiyor. Bütün şartlar uygunsa iki adımda havada olabiliyoruz dedi.
Vinç sistemi dediğimiz makine sayesinde, aslında bugün de yamaç paraşütü yaptık. Sadece, yamaca ihtiyaç duymadık diyen Paraşüt Eğitmeni Ali Es, Bu sistem, özellikle Hollandada ve Litvanyada dağ olmadığı için çok gelişmiş bir sistem. Litvanyada bir firmayla beraber çalışıp bu sistemle yapılan uçuşları tanıtıyoruz” şeklinde konuştu.
Es, vinç sisteminin dağdan kalkıştan daha kolay ve daha az riskli olduğunu da kaydetti.
Ankaranın Gölbaşı ilçesine bağlı Dikilitaş Göletinde bir araya gelen paraşüt eğitmenleri, otomobilin arkasına bağlanan bir vinç sistemi ile yamaçsız yamaç paraşütü yaptı. Yamaçtan atlanarak değil, yerden yükselerek yapılan yöntem, eğitimlerin yanı sıra yükseltilere, tepelere, yamaçlara ihtiyaç duymadan paraşüt sporu yapmaya da imkan veriyor.
1995ten beri yamaç paraşütü pilotu olan Emre Kargın, Bu sene yamaç paraşütü uçuş okulumuz ‘Glide Anatolia için Avrupadan ithal ettiğimiz vinç sisteminin test uçuşlarını yaptık biraz önce. Litvanyadan gelen dostumuzla birlikte iki gündür yaptığımız modifikasyonları test ettik, uçuşlar yaptık. Ticari uçuşlar için kullanılan örnekleri var ama Türkiyede eğitim için kullandığımız ilk sistem bu. Bugün de hem ‘Tandem hem de ‘Single test uçuşlarımızı gerçekleştirdik ve Türkiyede buraya gelip bizi ziyaret etmek isteyen, vinç uçuşu yapmak isteyenler için de uygun olduğunu gördük ve bundan sonra eğitimlerimize bu sistemle devam edeceğiz dedi.
Sistemin ana bileşenlerinden biri yamaç paraşütüdür. Normalde, geleneksel olarak yamaç paraşütünün kalkış yöntemi uygun yamaçlardan, tepelerden ya da dağlardandır. Bu sistem de aslında Avrupada dağlık olmayan bölgelerde, kalkış irtifası olduğu için geliştirilmiş bir sistem diyen Kargın, Bu gördüğünüz gölün etrafında büyük bir yükselti yok ve biz, göl üzerinde yamaç paraşütünde başımıza gelebilecek tehlikeli manevraları test ediyoruz, bu tamamen bir emniyet eğitimi. Bu eğitim için genelde Muğla Ölüdenize, Antalya Kaşa gidilir ancak Ankaradan oraya gidip gelmek, oradaki hava trafiğinde yer almak oldukça zor ve külfetli olduğu için Ankaraya böyle bir sistemi getirerek kullanmaya başladık dedi.
Vinç ile yerden bin 200 metreye
Ankarada çok uzun yıllardır Ayaş ve Gölbaşı bölgesinde yamaç paraşütü yapıldığına değinen Kargın, Vinçle bir saatte 10 paraşütçüyü kaldırıp 500 metre civarlarına bırakabiliyoruz, biraz daha sayıyı azalttığımızda bir paraşütçüyü bin 200 metre yüksekliğe kadar tırmandırabiliyoruz. Ankarada böyle bir dağ yok ifadesini kullandı.
Eğitimde ilk: Bu sistemle tehlike manevralar denenecek
Ankaranın yamaç paraşütü yoğunluğu bakımından Türkiyede birinci sırada olduğunu söyleyen Kargın, vinç sisteminin İç Anadoluda bir ilk olduğunu dile getirdi. Vinç sisteminin eğitim amaçlı olarak da ilk kez kullanıldığını belirten Kargın, Başka ilkler de gelecek. Çok tehlikeli manevralar eğitimi dediğimiz ‘SIV eğitimini de Türkiyede ilk defa yapacağız. Türkiyede daha önce hiç denenmedi, hiç yapılmadı şeklinde konuştu.
Vinç sisteminin tasarımcısı Aureus Andreluinas ise Bu sistem, yamaç paraşütleri ve yelken kanatları için ‘Pay Out ya da ‘ipin salındığı vinç sistemi olarak geçiyor. Arabanın arkasında bağlı olan bu sistem, arabanın enerjisiyle hareket ettiği için büyük bir ip yumağı bulunuyor. Biz, bu ipi salıyoruz. Bu salımı kontrol etmek için tambur sistemi var, bunu kontrol etmek için de büyük bir fren sistemi var. Arabanın enerjisi ne olursa olsun, araba hızlansa da yavaşlasa da biz onu bir kontrol sistemiyle yavaşlatıyor veya hızlandırıyoruz. Dolayısıyla, paraşütçü kendi üzerinde sabit bir yük hissediyor dedi.
Düz, engelsiz yollar gerekiyor
Sistemin güvenliğinin Alman otoritesi sayılan DHVde test edilmiş ve sertifikalanmış olduğunu belirten Andreluinas, sistem güvenliğinde pilotun eğitiminin kalitesi ve operatörün dikkatinin öneminin altını çizdi.
Andreluinas, sistemin kullanım şartlarıyla ilgili olarak ise Yolda kasisler, engeller ya da taşlar güvenlik seviyemizi azaltıyor. Arabayı kasislere düşürmemekle uğraşmak zorunda kalıyoruz. Düz, problemsiz bir yol olması, güvenliği arttıran bir etken. İniş alanında ya da vincin hareket ettiği doğrultu boyunca da yüksek ağaç, bina ya da yüksek gerilim hattı gibi engellerin de olmaması gerekiyor. Düz, engelsiz yollar gerekiyor, böyle olduğunda dünyanın her yerinde yapılabiliyor ifadelerini kaydetti.
İki adımda havada
Vinçle yapılan uçuşla ilgili bilgiler de veren Andreluinas, Pilotun kullandığı paraşütün tipine ve rüzgar koşullarına bağlı olarak pilotun koştuğu mesafe değişiyor. Bütün şartlar uygunsa iki adımda havada olabiliyoruz dedi.
Vinç sistemi dediğimiz makine sayesinde, aslında bugün de yamaç paraşütü yaptık. Sadece, yamaca ihtiyaç duymadık diyen Paraşüt Eğitmeni Ali Es, Bu sistem, özellikle Hollandada ve Litvanyada dağ olmadığı için çok gelişmiş bir sistem. Litvanyada bir firmayla beraber çalışıp bu sistemle yapılan uçuşları tanıtıyoruz” şeklinde konuştu.
Es, vinç sisteminin dağdan kalkıştan daha kolay ve daha az riskli olduğunu da kaydetti.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!