Türk-Japon Öğrencilerin Tasarım Dokunuşu

Türk ve Japon endüstriyel tasarım öğrencileri, Japonya, Shizuoka kentindeki Mount Fuji Havaalanının yeniden yapılandırması için çalışıyor. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ile Japonya Shizouka Kültür ve Sanat Üniversitesi işbirliği kapsamında bu yıl 5. kez bir araya gelen Türk ve Japon tasarımcı öğrenciler, Japon ve Asya mutfak kültürünü de öğreniyor.

Türk-Japon Öğrencilerin Tasarım Dokunuşu
  • 08 September 2018, Saturday 10:07
Türk ve Japon endüstriyel tasarım öğrencileri, Japonya, Shizuoka kentindeki Mount Fuji Havaalanının yeniden yapılandırması için çalışıyor. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ile Japonya Shizouka Kültür ve Sanat Üniversitesi işbirliği kapsamında bu yıl 5. kez bir araya gelen Türk ve Japon tasarımcı öğrenciler, Japon ve Asya mutfak kültürünü de öğreniyor.

Havaalanı, yeşil çay müzesi, tarım bölgelerinde incelemeler yapan 9 Türk ve 12 Japon tasarım öğrencisi, Shizuoka Mount Fuji Havaalanı için “Gıdaya Dayalı Hizmet Tasarımları” çalışmalarını gerçekleştirecek. Tasarımlar ve 5 yıl boyunca gerçekleştirilen diğer projeler de 22 Eylülde Japonya Türk Büyükelçiliği, Shizuoka Valiliği, Hamamatsu Belediyesi, Japon firma ve sanayi kuruluşlarının temsilcilerinin katıldığı Shizuoka kentindeki etkinlikte sergilenecek.

Gıdaya dayalı hizmet tasarımları
İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Bölüm Başkanı Doktor Öğretim Üyesi Can Özcan, Türk ve Japon öğrencilerin tasarım güçlerini birleştirdiğini ve birlikte öğrenerek çalıştıklarını belirtti. Shizuoka Üniversitesi Tasarım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yasuko Takayamayla öğrencilere eşlik ettiklerini kaydeden Özcan, iki kültürün birbirini tanıyarak tasarımda işbirliğine gittiğini söyledi. Özcan, “Calıştayın ilkini 2014 yılında Bodrum üzerine yaptık. Proje kapsamında bir yıl Türkiyede diğer yıl Japonyada öğrencilerimiz bir araya geliyor ve buluşulan ülkenin bir sektörüne dair fikirler geliştiriyor. Bu yıl Mount Fuji Havaalanı için gıdaya dayalı hizmet tasarımları yapacağız” dedi.

Tasarım ve kültür harmanlanıyor
Öğrencilerin dört farklı grupta çalıştığını, Japonyada öğrencilerin tasarım çalışmaları yanı sıra yerel kültüre özgü ögeleri öğrendiğine dikkat çeken Özcan, kültürel farklılıkların öğrencilere yaratıcı ve yenilikçi tasarımlara ulaştırdığını ifade etti.

HABERE AİT RESİMLER


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık