Yükü Boğaz Köprüsünden Ağır
Bursada şehir trafiğinin can damarı olan İzmir Yolu üzerindeki Acemler Kavşağından çift yönde geçen araç sayısının günlük 210 bine ulaştığı, bu rakamın ise 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçen araç sayısını geçtiği açıklandı.

Bursada şehir trafiğinin can damarı olan İzmir Yolu üzerindeki Acemler Kavşağından çift yönde geçen araç sayısının günlük 210 bine ulaştığı, bu rakamın ise 15 Temmuz Şehitler Köprüsünden geçen araç sayısını geçtiği açıklandı.
Şehir merkezinden Karacabey Mustafakemalpaşa yani İzmir yönü ile Mudanyaya gitmek isteyenler, 4 dağ ilçesine ulaşmak isteyenler mecburen Acemler Kavşağını kullanıyor. Okulların açılması ile de buradaki yük daha da artacak. Ayrıca izin verilen süre dışında bu yola kamyon ve TIRların girmesi ya da maddi hasarlı basit bir kaza da trafiği kilitliyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, şehrin tüm yükünün Acemler Kavşağının üzerine yüklendiğini, bunun çözümüyle trafikte rahatlama olacağını söyledi. Yeni düzenlemeler, tek yön uygulamaları, bazı sokakların trafiğe kapatılması ve katlı yollar üzerinde çalıştıklarını ifade eden Başkan Aktaş, Yapılan düzenlemelerle trafikte bazı noktalarda yüzde 20den yüzde 40a kadar iyileştirme sağladık. Bu elbette yeterli değil. Akışkan ve hiç kesintiye uğramayan trafik istiyoruz. İyileşmeler var. Başlangıç noktası asıl master plan. Bir taraftan da yeni dönem için ayrı ekibim var. Burulaşta İstanbuldan transfer ettiğimiz arkadaşımız başkanlığında kurulmuş Bursanın bazı dinamikleri ile yeni dönemin projeleri için çalışıyor. Bir taraftan lokal konularda master plan hazırlanıyor. Diğer yandan finansman ve maliyet analizleri yapılıyor. Bursa katlı yollar ile tanışacak. Kaç tane olacağı maliyet fayda analizi ile ortaya çıkacak. 3 tane mi 13 tanemi mi 23 tanemi mi olacak hepsinin maliyetini çıkarıyoruz. Yaptığımız işin bütçeye uygun tarafı olacak. Biz problemleri çok net biliyoruz. Bursanın yakın doğu çevre yolu özellikle Acemler İstanbul yolu arasında inkıtaya uğruyor. Onu aşmayla ilgili harika projeler var. Katlı yollar var. Acemler Kavşağı ciddi yük altında. Beraberinde hastane de geliyor
Acemler Kavşağı Boğaz Köprüsünden daha çok yük çekiyor
15 Temmuz Şehitler Köprüsünden günde 190 bin araç geçerken Acemler Kavşağından 210 bin aracın geçtiğini hatırlatan Başkan Aktaş, Buradaki sıkıntıyı çözmeye çalışıyoruz. Katlı yollar, güzergah değişiklikleri gündemde. Farklı tünel geçişleri var. Bugüne kadar Bursada uygulaması olmayan işler var. Hikmet Şahin döneminde batçık vardı. Batçıklar seri olduğunda açılım getirdi Bursaya. Ancak şehir büyüyor. Yüksek İhtisas Kavşağı da şu an en problemli kavşaklardan bir tanesi. Orada çalışmaya başladık. Katlı yollarda görüşülmesi gereken taraflar var. Polemik olsun istemiyorum. Bazı sektör kesimini etkileyen caddelerde güzergah değişimleri olacak. Seri şekilde ulaşımı öncelikle çözmeye devam edeceğiz. Bursada yol konusunda çok alternatif yok. Kestel Görükle ana aks var. Yakın doğu çevre yolu var. Recep Tayyip Erdoğan bulvarına bağlanan yolla alakalı kamulaştırmalar devam ediyor. Uzak çevre yolumuz var. Arkadaşlar Eylül sonu ve Ekim ortasında normal yollarla ilgili planlama, raylı sistemlerle alakalı planlamalar yapıyorlar. Şehir Hastanesi beraberinde Yıldırım ve Osmangazi metrosuyla alakalı konu gündemde. Şehirde yan yolları da devreye almamız lazım. Kestel Görükle arasındaki 35 kilometre aksta 170 tane sokak var. Bunları da düzenleyeceğiz diye konuştu.
Öte yandan Çekirge Kükürtlü Dikkaldırım ve Mihraplı bölgesinde tek yön uygulamasının da yakın zamanda hayata geçebileceği öğrenildi
Şehir merkezinden Karacabey Mustafakemalpaşa yani İzmir yönü ile Mudanyaya gitmek isteyenler, 4 dağ ilçesine ulaşmak isteyenler mecburen Acemler Kavşağını kullanıyor. Okulların açılması ile de buradaki yük daha da artacak. Ayrıca izin verilen süre dışında bu yola kamyon ve TIRların girmesi ya da maddi hasarlı basit bir kaza da trafiği kilitliyor.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, şehrin tüm yükünün Acemler Kavşağının üzerine yüklendiğini, bunun çözümüyle trafikte rahatlama olacağını söyledi. Yeni düzenlemeler, tek yön uygulamaları, bazı sokakların trafiğe kapatılması ve katlı yollar üzerinde çalıştıklarını ifade eden Başkan Aktaş, Yapılan düzenlemelerle trafikte bazı noktalarda yüzde 20den yüzde 40a kadar iyileştirme sağladık. Bu elbette yeterli değil. Akışkan ve hiç kesintiye uğramayan trafik istiyoruz. İyileşmeler var. Başlangıç noktası asıl master plan. Bir taraftan da yeni dönem için ayrı ekibim var. Burulaşta İstanbuldan transfer ettiğimiz arkadaşımız başkanlığında kurulmuş Bursanın bazı dinamikleri ile yeni dönemin projeleri için çalışıyor. Bir taraftan lokal konularda master plan hazırlanıyor. Diğer yandan finansman ve maliyet analizleri yapılıyor. Bursa katlı yollar ile tanışacak. Kaç tane olacağı maliyet fayda analizi ile ortaya çıkacak. 3 tane mi 13 tanemi mi 23 tanemi mi olacak hepsinin maliyetini çıkarıyoruz. Yaptığımız işin bütçeye uygun tarafı olacak. Biz problemleri çok net biliyoruz. Bursanın yakın doğu çevre yolu özellikle Acemler İstanbul yolu arasında inkıtaya uğruyor. Onu aşmayla ilgili harika projeler var. Katlı yollar var. Acemler Kavşağı ciddi yük altında. Beraberinde hastane de geliyor
Acemler Kavşağı Boğaz Köprüsünden daha çok yük çekiyor
15 Temmuz Şehitler Köprüsünden günde 190 bin araç geçerken Acemler Kavşağından 210 bin aracın geçtiğini hatırlatan Başkan Aktaş, Buradaki sıkıntıyı çözmeye çalışıyoruz. Katlı yollar, güzergah değişiklikleri gündemde. Farklı tünel geçişleri var. Bugüne kadar Bursada uygulaması olmayan işler var. Hikmet Şahin döneminde batçık vardı. Batçıklar seri olduğunda açılım getirdi Bursaya. Ancak şehir büyüyor. Yüksek İhtisas Kavşağı da şu an en problemli kavşaklardan bir tanesi. Orada çalışmaya başladık. Katlı yollarda görüşülmesi gereken taraflar var. Polemik olsun istemiyorum. Bazı sektör kesimini etkileyen caddelerde güzergah değişimleri olacak. Seri şekilde ulaşımı öncelikle çözmeye devam edeceğiz. Bursada yol konusunda çok alternatif yok. Kestel Görükle ana aks var. Yakın doğu çevre yolu var. Recep Tayyip Erdoğan bulvarına bağlanan yolla alakalı kamulaştırmalar devam ediyor. Uzak çevre yolumuz var. Arkadaşlar Eylül sonu ve Ekim ortasında normal yollarla ilgili planlama, raylı sistemlerle alakalı planlamalar yapıyorlar. Şehir Hastanesi beraberinde Yıldırım ve Osmangazi metrosuyla alakalı konu gündemde. Şehirde yan yolları da devreye almamız lazım. Kestel Görükle arasındaki 35 kilometre aksta 170 tane sokak var. Bunları da düzenleyeceğiz diye konuştu.
Öte yandan Çekirge Kükürtlü Dikkaldırım ve Mihraplı bölgesinde tek yön uygulamasının da yakın zamanda hayata geçebileceği öğrenildi
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!